Sfârşitul Lumii se lasă aşteptat. Mamaie mi-a spus că vine sâmbătă!

Isteria sfârşitului planetei în urma unui cataclism a revenit în actualitate după marele cutremur care a lovit Japonia vineri. Tot week-end-ul, pe toate canalele media, n-am putut vedea decât imagini apocaliptice cu autoturisme, bărci sau vapoare luate de apele tsunami-ului şi izbite de ceva. Scandalurile dintre Iri şi Monica sau dintre Pepe şi Oana au ocupat, oarecum, un plan secund. Este şi normal ca un astfel de eveniment să fie acoperit din punct de vedere jurnalistic, fapt pentru care televiziunile româneşti şi-au şi trimis corespondenţi în Ţara Soarelui-Răsare.

Ceea ce mi se pare de-a dreptul forţat este subiectul că o astfel de nenorocire s-ar putea abate asupra României. Mai deplasate mi se par discuţiile despre cum ar reacţiona autorităţile române. Din punctul meu de vedere este clar că mai mult de jumătate din teritoriul României s-ar face una cu pământul. Dar de aici şi până la a te hazarda în a face preconizări în legătură cu data la care s-ar produce un seism de anvergură e cale lungă. O întrebare tâmpă am auzit şi sâmbătă pe Antena3: oare în Marea Neagră se poate crea un tsunami? S-a mutat cumva România lângă Cercul de Foc al Pacificului şi n-am aflat eu?

Apropo de următoarea dată în care se va produce un cutremur în România, am avut o discuţie lămuritoare cu bunica mea în vârstă de 73 de ani. Mamaie mi-a dat drept sigură ziua de sâmbătă, 19 martie, şi m-a implorat să vin la ţară în această zi ca să scap de dărâmăturile care vor deveni blocurile din Slatina. Bătrâna a aflat informaţia de la Kanal D şi s-a cam supărat pe mine atunci când am luat în râs avertismentul ei.

Aşadar, nu trebuie să mai facem nimic. Nu trebuie să ne mai facem griji în legătură cu felul în care autorităţile române vor reacţiona în cazul unui seism. Avem soluţia profilactică: sâmbătă, oameni de la oraşe şi municipii plecaţi către sate şi comune. O bătrână din comuna Brebeni garantează că veţi reveni teferi imediat după week-end.

Un răspuns la „Sfârşitul Lumii se lasă aşteptat. Mamaie mi-a spus că vine sâmbătă!

Lasă un comentariu