Cum să nu te arzi cu mămăliga încinsă

Noi, copiii crescuţi la ţară, ştim că nu e bine să te repezi să pui mâna pe mămăligă, imediat după ce e răsturnată din recipientul în care a fost preparată. Cei mai mulţi am aflat pe propria piele şi a durut.

Eu îmi amintesc cum, într-una din nenumăratele zile pe care le-am petrecut în mediul sătesc, în localitatea copilăriei mele-Puturoasa, am pus mâna pe bucata de mămăligă, imediat după ce fusese tăiată. Ce m-am ars! M-a bandajat mamaie cu o bucată de varză murată, mi-a dat cu ulei, în fine, să nu-mi rămână semn. Durerea pe care am simţit-o n-a putut însă să mi-o ia nicio foaie de varză. De atunci, am stat cuminte de fiecare dată când mamaie a răsturnat tuciul cu mămăligă pe masa rotundă, cu trei picioare, scundă, în jurul căreia se strângea toată familia.

O reclamă la apa Bucovina mi-a adus aminte de acele momente ale copilăriei mele. Este vorba despre călugărul shaolin care ajunge într-un sat românesc şi, ca şi mine, bagă mâna în mămăliga încinsă. Finalul este minunat şi mă duce din nou cu gândul la aţa groasă de papiotă cu care mamaie tăia produsul din mălai în mai multe bucăţi. Şi-acum văd acea aţă stând atârnată de mânerul aragazului aşteptându-şi parcă rândul să fie de folos.

A trecut mult timp de când m-am ars prima dată cu mămăligă şi până ce mamaie m-a lăsat să feliez eu preparatul.

Luaţi de vedeţi:

Un răspuns la „Cum să nu te arzi cu mămăliga încinsă

  1. Pingback: Cum să nu te arzi cu mămăliga încinsă | OLTNEWS :: Stiri Slatina - Olt - Program Cinema·

Lasă un răspuns

