Nea Gică „Gât”

Autobuz_in_Slatina

Eu cred că pe toţi şoferii îi cheamă Gică. Vorbesc de şoferii maşinilor de tonaj şi de cei de autobuz. Miercuri seară, mă aflam pe Dealul Grădişte într-un autobuz al Loctransului şi aşteptam să plec la vale şi să mă opresc în faţă la Prefectură. Mijlocul de transport era pus la dispoziţie de Primăria Slatina, cu ocazia evenimentelor organizate de Zilele Oraşului care se desfăşurau în vârful acestui deal.

Şoferul – o să-i spun Nea Gică, deci – nu vroia să plece până când nu se ocupau toate locurile din autobuz. „Dumneavoastră credeţi că asta este maşină mică să pleci cu trei oameni, când vrei? E şi el ditamai autobuzul…”, mi-a spus bărbatul atunci când l-am întrebat dacă mai zăbovim mult, că se cam lăsase noaptea şi era şi frig. Avea o statură ciudată acest om, parcă era „tăiat” dintr-o bucată, având capul împins în corp, fără vreun semn de gât. Cred că nu prea putea privi lateralele, dar de la înălţimea bus-ului nici n-avea nevoie.

M-am întors în mijlocul de transport şi am aşteptat optimist, când am văzut că se mai aşează trei-patru persoane, schimbând impresii de la proaspăt-încheiata festivitate de premiere a elevilor slătineni cu rezultate deosebite.

Tot nu plecăm, aşa că mai ies un puţin pe afară, poate-poate-l conving. Nu are niciun rost aşa că mai schimbăm o vorbă. „Şi sunteţi toată noaptea? Până la ultimul client?”, îl întreb eu.

„Toată! Păi da’ cum?”, îmi răspunde el. „Nu pui întrebări. Faci. Păi unde mă mai duc eu la 59 de ani, dacă e ceva? Stau şi fac ce-mi spune. Mâine la cinci, eu intru în cursă iar. Toţi suntem la fel, chiar şi dumneata”, îmi răspunde ceva mai elaborat, gesticulând din ochi şi buze, în faţa autobuzului, cu mâinile ascuse adânc în buzunarele pantalonilor de trening groşi. Acum mi-era clar că-i lipsea gâtul cu desăvârşire, mai ceva ca lui Petre Roman.

Avea dreptate, de aceea am plecat pe jos. Până la Prefectură am făcut mai puţin timp decât am aşteptat în autobuzul lui Nea Gică „Gât”. El cine ştie când a plecat de acolo…

Lasă un răspuns

