Trenul vieţii… lungi

nas

La sfârşitul săptămânii trecute, o ştire a fost difuzată intens pe toate canalele media. Trenul Hyperion, fabricat la Craiova de firma Softronic, va circula, de la 1 august până la 13 septembrie, pe ruta Craiova-Bucureşti-Constanţa şi retur, biletele putându-se procura la urcare sau online. Preţul unui bilet Craiova-Bucureşti este de 40 de lei, un bilet Bucureşti-Constanţa costă 40 de lei, iar un bilet Craiova-Constanţa costă 70 de lei. Aşadar, Bucureşti-Constanţa cu doar 40 de lei, în timp ce la CFR Călători, cu aceeaşi viteză de deplasare, biletul costă 62 de lei la clasa a II-a, respectiv 92 de lei la clasa I.

Ştirea mi-a adus aminte de singur călătorie cu trenul spre mare, care mi s-a părut că a durat vreo două-trei vieţi. Cred că era prin vara lui 2008 când m-am hotărât să merg la mare cu trenul, neavând încredere în şoferul de duminică şi nici în şosele Patriei. Bine că m-am încrezut în infrastructura CFR. Nu ştiu din ce motiv, am plecat din Gara Caracal, cu trenul care venea de la Belgrad şi ajungea la Bucureşti exact cu 20 de minute înainte de plecarea din Capitală a trenului spre litoral. N-aveam cum să pierdem legătura, gândeam atunci, uitând că aveam de a face cu compania care a reuşit performanţa ca într-un an calendaristic să înregistreze întârzieri la trenuri însumând peste patru ani şi câteva luni.

Şi uite aşa aşteptam în frumoasa gară din Oraşul Minunilor să vină trenul de la vecinii sârbi. Numai că mijlocul de transport pe şine nu mai venea. Şi mă uitam la ceas şi mă uitam în lung, în negura căii ferate, până când într-un final se auzi că vine. Nu întârziase mult, doar vreo 20 de minute. Exact intervalul de care aveam nevoie pentru a prinde legătura spre mare.„Staţi fără griji. Recuperăm fără probleme şi prindeţi trenul spre Constanţa”, mă asigură „naşul” care îmi compostează biletul.

N-a fost aşa, bineînţeles. Am ajuns în Gara de Nord la vreo zece minute după ce Trenul Soarelui plecase. Am fost nevoit să mai aştept vreo două ore, să plătesc un supliment de locuri (tot eu!) şi să mai fac vreo cinci-şase ore până la Constanţa.

Când, într-un final, am ajuns la destinaţie, trenul a oprit cu vreo cinci sute de metri înainte de Gara Constanţa, pe un câmp – în cel mai bun caz, pe motiv că se făceau nu ştiu ce lucrări la staţia CFR.

Aşadar, o călătorie cu trenul spre mare, mai rapidă şi mai ieftină decât cea oferită de CFR, pe aceeaşi infrastructură. Cum este posibil? Şi ne mai mirăm de ce compania de stat se află în situaţia în care se află….

Lasă un răspuns

