1 Decembrie ploios. La mulţi ani, România!

img_0502

Ce faceţi de 1 Decembrie? Aţi aprins televizorul aşteptând să înceapă parada de la Arcul de Triumf? Aţi tras pătura pe voi şi ţineţi strâns toarta ceştii de cafea, sorbind din când în când, bucuroşi că nu sunteţi la birou, deşi este mijlocul săptămânii? Abia v-aţi obişnuit cu situaţia, după ce şi ziua de 30 noiembrie v-aţi început-o la fel?

Eu cred că de cel puţin şapte ani, îmi petrec Ziua Naţională în stradă, printre picături de ploaie sau fulgi de zăpadă, în vânt sau pe un soare mincinos de început de decembrie. N-aş da pe nimic paşii făcuţi în cerc, făcuţi pentru a mă încălzi, atunci când încep popii slujba, cadrele trase umăr la umăr cu ceilalţi colegi, atunci când mai marii depun coroanele de flori, sau voxurile luate celor care stau la coadă la fasole cu cârnaţi, tot indiferent de vreme.

Acum, când scriu aceste rânduri, afară plouă insistent. Îmi pregătesc cu atenţie aparatul foto, haina impermeabilă şi-mi strâng şireturile bocancilor. Se poate să se termine repede, dar se poate şi prelungi.

Spre prânz o să mă întorc la redacţie, pentru a redacta textul şi pentru a posta fotografiile şi filmele de la eveniment. Voi nici nu veţi renunţa la pijamale…

La mulţi ani, România!

Lasă un comentariu